نمایش خانگی

همزمان با روز مادر؛ نسخه تصحیح رنگ شده فیلم سینمایی «مادر» در فیلم‌نت عرضه شد

نسخه با کیفیت فیلم سینمایی «مادر» به نویسندگی و کارگردانی زنده یاد علی حاتمی همزمان با روز «مادر» در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد.

این فیلم سینماییدر سال 1368 به تهیه کنندگی مرتضی شایسته تولید شده است و در هشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن(رقیه چهره آزاد) ، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد(اکبر عبدی) و سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی(عبدالله اسکندری) شد.اکرم محمدی، فریماه فرجامی و محمدعلی کشاورز نیز نامزد دریافت جایزه بودند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است:«پیرزنی که در سرای سالمندان زندگی می‌کند به خانه برمی‌گردد تا روزهای پایانی عمرش را در خانه‌اش و کنار فرزندانش که هر کدام گوشه‌ای به زندگی خود مشغولند بگذراند. گرمی حضور مادر در خانه، فرزندان را به دور هم جمع می‌کند و…»

رقیه چهره آزاد، محمدعلی کشاورز، فریماه فرجامی، امین تارخ، حمید جبلی، اکبر عبدی، جمشید هاشم پور، اکرم محمدی، حمیده خیرآبادی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

گزینه اول برای نقش محمدابراهیم عزت‌الله انتظامی بود. انتظامی تا مرحله تست گریم نیز پیش رفت اما این نقش در نهایت به محمدعلی کشاورز رسید. موسیقی فیلم ساخته ارسلان کامکار است که به همراه گروه کامکارها اجرا شد.

ارسال نظر

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید