نمایش خانگی

«بغض» راهی فیلم‌نت شد

«بغض» نخستین ساخته رضا درمیشیان توسط پلتفرم فیلم‌نت منتشر شد.

«بغض» اولین ساخته بلند رضا درمیشیان است که با شعار «فیلم دههٔ شصتی‌ها» در مهرماه ۱۳۹۱ به اکران عمومی سینماهای ایران درآمد و به گیشه چهارصد میلیون تومانی دست یافت. بغض نخستین فیلم ایرانی است که علاوه بر دی‌وی‌دی، نسخهٔ بلو-ری استاندارد آن توسط شرکت تصویرگستر پاسارگاد در شبکه نمایش خانگی تولید و توزیع شده است.

درمیشیان قصد داشت این فیلم را در تهران بسازد ولی اجازه ساخت فیلم را در ایران پیدا نکرد و در نتیجه قصه و فضای داستان را به خارج از ایران برد و به شرط ساخت فیلم در خارج از کشور پروانه ساخت گرفت. فیلم به طور کامل در شهر استانبول، ترکیه فیلمبرداری شده است و باران کوثری و بابک حمیدیان و مهران احمدی بازیگران اصلی آن هستند.فیلم‌برداری «بغض» در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ آغاز و پس از بیست و شش جلسه فیلمبرداری، در ۱۵ خرداد به پایان رسید. تمام مراحل فنی فیلم در تهران، ایران انجام شده است.

بغض داستان تلخ مهاجرت است. ماجرای پرتنش عشق و نفرت و داستان دو روایت از دو مقطع زندگی حامد و ژاله در استانبول است. ژاله و حامد دو جوان از نسل سوم مهاجران ایرانی هستند که ناخواسته تن به مهاجرت داده‌اند.

روایت اول: حامد (بابک حمیدیان) پسر جوان ایرانی گرافیت‌کاری در ترکیه، که کارش کشیدن نقاشی‌های خیابانی است، مجردی نمی‌تواند وارد دیسکو شود. او برای رفتن به داخل دیسکو با ژاله (باران کوثری) آشنا می‌شود و این آغاز رابطه عاشقانه آنهاست.

روایت دوم: هشت ساعت سرنوشت ساز زندگی حامد و ژاله در آخرین ساعات حضورشان در استانبول که دست به سرقت از مغازه عموی حامد (مهران احمدی) می‌زنند و…

«بغض» از امروز بیستم آذرماه به صورت اختصاصی در پلتفرم فیلم‌نت به انتشار رسید.

ارسال نظر

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید