نمایش خانگی

هیاهوی اخذ مجوز سریال «آکتور»

مطلبی:۳ قسمت و بیش از ۳۰۰ دقیقه راش در اختیار ساترا است
ساترا:ما ۸ الی ۱۰ قسمت می خواستیم

مجید مطلبی، تهیه‌کننده سریال «آکتور» در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه فیلمبرداری این سریال روزهای آخر را طی می‌کند، عنوان کرد: چند ماه قبل همراه با نویسنده و کارگردان سریال «آکتور»، به مجموعه ساترا رفتیم و در حضور معاونان و نماینده شورای بازبینی، شرح کاملی از قصه و سریال ارائه کردیم. در این جلسه به طور مفصل به سوالات و ابهامات مدنظر ساترا پاسخ دادیم و توافق کردیم با توجه به تداوم فیلمبرداری سریال، سه قسمت از سریال را برای بازبینی در اختیارشان قرار دهیم.در کمال تعجب روز گذشته نامه‌ای به دستم رسید که گویی در آن جلسه هیچ گفتگو و مذاکره‌ای صورت نگرفته و ساترا خطاب به مدیر فیلیمو بار دیگر تمام مباحث مطرح شده در آن جلسه را به عنوان سوال و مطالبه مطرح کرده است!

او ادامه داد:علاوه بر توافق صورت گرفته، سه قسمت و بیش از ۳۰۰ دقیقه راش سریال (حدودا بیش از ۶ قسمت) سه ماه است که در اختیار ساترا بوده و همچنان هیچ اصلاحیه‌ و نظری به ما منتقل نشده و این در حالی است که سریال آکتور موافقت اصولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد و مشکل پروانه ساخت هم ندارد.به نظر می‌رسد بنای ساترا همراهی با شبکه نمایش خانگی و صنعت سینما نیست؛ برای همین هم در نامه جدید برخلاف تعامل صورت گرفته، ارسال هفت قسمت دیگر را درخواست کرده‌اند که یعنی هم نسبت به فرایندهای تولید، تسلطی ندارند و هم ظاهرا بیش از آنکه دنبال تعامل باشند دنبال مانع‌تراشی برای پخش و تولید سریال برای شبکه نمایش خانگی هستند و این رویه برای تمام تولیدات شبکه نمایش خانگی و همه پلتفرم‌ها به صورت مستمر اتفاق می‌افتد.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در پاسخ به مصاحبه مطلبی دلیل درخواست برای بازبینی هشت تا ۱۰ قسمت از سریال را، فراهم شدن امکان جمع‌بندی و بررسی روند قصه و روایت بیان و تاکید کرد با ارائه سه قسمت، این مهم ممکن نمی‌شود.

محمدصادق افراسیابی ادامه داد: اخیرا کل قسمت‌های سریال «شبکه مخفی زنان» توسط پلتفرم نماوا برای بررسی به ساترا تحویل داده شد و ساترا پس از بررسی قسمت‌های ۲۱ تا ۳۰ ، ملاحظات را اعلام کرد. بر این اساس این روند مرسومی است که در جاهایی که ساترا نیاز می‌بیند تحلیل دقیق تری روی محتوای سریال داشته باشد، انجام می‌شود و نگاهش توقف انتشار سریال‌ها نیست.

ارسال نظر

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید